Sektöründe büyük ve öncü
işletmelerin kullandığı bir strateji olan "debranding" logodan marka
ismi ve slogan gibi öğelerin çıkartılması ve tüm pazarlama iletişiminde görsel
öğelerin olduğu logonun kullanımını kapsamaktadır. En güçlü ve en değerli Türk
markalarının "debranding" stratejisini uygulanabilme potansiyelinin
belirlenerek bu stratejiyi uygulayabilecek işletmelere öneriler geliştirmek
amacını taşıyan bu çalışmada Brand Finance tarafından belirlenen Türkiye'nin en
güçlü ve en değerli 24 marka logosu örneklem olarak seçilmiştir. Doküman incelemesi
yöntemi ile yapılan analiz sonucunda logoların "debranding" ile
uyumunun "uyumluluk" kategorisinde olduğu, logo tasarımlarında
"doğallık" ve "ayrıntılılık" kategorisinde yer alan
özelliklerin daha az görüldüğü sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca işletmelere daha
basit ve isim/slogan gibi yazılı unsurların olmadığı logo tasarımı
önerilmektedir.
"Debranding"
is a strategy used by large and leading enterprises in their sector. Debranding
covers removing brand names and slogans from the logo and using the logo with
visual elements in all marketing communications. The aim of this
study is to determine the potential of the most powerful and most valuable
Turkish brands to implement the "debranding" strategy and to develop
recommendations for the enterprises that can implement this strategy. Turkey's
most powerful and most valuable 24 brand logo has been chosen as samples
determined by Brand Finance. As a result
of the document analysis method; concluded that the adaptation of logos with
"debranding" is in the "harmony" category, and in logo
designs the "naturalness" and "elaborateness" category are the
less seen features. It is also suggested that design simpler logo without name/
slogan.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2019 |
Acceptance Date | December 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Issue: 31 |