Bu çalışmada 2005-2007 yılları arasında yayınlanan, çocuk imgesine yer veren iki yüz televizyon reklamı göstergebilimsel bir yaklaşımla incelenmiştir. Çalışmanın amacı çocuk imgesinin reklamlarda üstlendiği işlevleri ve tüketim değerleriyle bağıntılarını ortaya koymaktır. Bu amaçla ilk bölümde çocuk imgelerinin reklam anlatısındaki işlevleri değerlendirilmiştir. İkinci bölümdeyse bu imgelerin kullanımsal, yararsal, eğlensel, varoluşsal tüketim değerleriyle ilişkisi çözümlenmiştir. Ele aldığımız reklamlarda çocuk imgesinin ürüne yaşama sevinci, saflık, sağlık, yenilik gibi değerler yükleme amacıyla, yetişkinlere yönelik reklamlarda da sorumluluk duygusu aşılama amacıyla kullanıldığı gözlemlenmiştir. Ayrıca, kentli/köylü, varsıl/yoksul, eski/modern, okul/eğlence gibi karşıtlıkların öne çıkarıldığı, reklam evrenindeki toplumsal cinsiyet anlayışına çocuklara yönelik reklamlarda da sadık kalındığı saptanmıştır.
In this paper 200 commercials with child image that has been broadcasted between 2005 and 2007 on Turkish TV have been semiotically analyzed. The paper aims to point out relationships between child images' functions and consumer values. Accordingly in the first part we will define the child image functions in the advertisement composition. In the second part we will analyze the relationship between these images and the practical, critical, existential and ludic consummation values. In those advertisements we pointed out that the child image is used in order to project on advertisement products values such as joy of living, pureness, health and newness. In addition it is also used to prescribe liability feeling to adults. By the way, we noticed that oppositions such as urban people/country people, rich/poor, old/new, traditional/modern, school/entertainment are more marked. We also pointed out that advertisements which are dedicated to children are very much reliable to advertisement universe.
Dans ce travail nous analysons, à l'aide d'une approche sémiotique, deux cent publicités télévisées entre 2005 et 2007 qui utilisent l'image de l'enfant. L'objectif de ce travail est de mettre à jour les fonctions de l'image de l'enfant dans les publicités et ses relations avec les valeurs de consommation. Pour ce faire dans une première partie nous avons défini les fonctions de l'image de l'enfant dans la narration publicitaire. Dans la deuxième partie nous avons analysé le lien de ces images avec les valeurs de consommation pratiques, critiques, ludiques et existentielles. Nous avons observé que dans ces publicités, l'image de l'enfant est utilisée comme un moyen d'ajouter au produit, les valeurs comme la pureté, la santé, la nouveauté et la joie de vivre et d'imposer le sentiment de responsabilité aux adultes. En outre, les oppositions urbaine/paysan, riche/pauvre, vieux/moderne, école/amusement sont accentuées. Nous avons constaté aussi que les publicités qui s'adressent aux enfants restent fidèles à la conception de genre de l'univers publicitaire.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007Sayı: 6 |