Özel Sayı Makale Çağrısı
Siyaset ve iletişim bilimleri arasında bir bağlantı noktası olan ve geniş anlamda “politika hakkında her türlü amaçlı iletişim faaliyeti” (Denton & Woodward, 1990; McNair, 2003; Lilleker, 2014) olarak tanımlanan siyasal iletişim, geniş bir etkileşim yelpazesini kapsar. Toplumsal-siyasal bilginin seçmenlere nasıl ulaştığından, medyanın siyasi partileri, ideolojileri ve liderleri nasıl temsil ettiğine; medyanın çerçevelediği ve öne çıkardığı konuların kamu ve siyasal gündem üzerindeki etkisinden, karar alıcılar ve halk arasındaki iletişim kurma biçimlerine kadar pek çok konu siyasal iletişim araştırmalarının odağında yer alır.
21. yüzyılda tanık olduğumuz büyük toplumsal değişimlerle birlikte siyasal iletişim alanında da büyük bir değişim yaşanmış; siyasal bilginin üretimi, tüketimi ve dağıtımı dönüşüme uğramıştır. Dijitalleşme, siyasi bilgi ortamları ve bunların şekillendirdiği demokratik tutum ve davranışlar üzerinde radikal etkileri olan sosyal ve siyasal etkileşimler için yeni yollar açmıştır. Sosyal medya ve anlık mesajlaşma
platformları gibi aracısızlaştırma teknolojileri, seçmenlerin iletişim kurma, harekete geçme ve katılım biçimlerini değiştirmiştir. Bu araçlar, bilginin hızlı ve büyük çaplı dolaşımına olanak vermenin yanı sıra sahte haberler yaymak ve kamuoyunu manipüle etmek için de kullanılmakta, seçim ve demokratik müzakere süreçlerini yıpratmaktadır. Bununla birlikte, siyasal iletişimin giderek gösteri halini alması,
medyanın parçalanması, yanlış bilginin giderek yaygınlaşması, popülist söylemlerin yükselişi ve hakikat sonrası siyaset yapma biçimi gibi gelişmeler, yalnızca siyasal iletişimin doğasını etkilemekle kalmamış, aynı zamanda siyasal iletişim çalışmalarına da yeni zorluklar getirmiştir. Bu bağlamda, yaşanan tüm bu karmaşık ve hızlı dönüşüme karşın, alanyazındaki teorik temeller, büyük veri ve yeni
metodolojik yaklaşımlar, sosyal bilimcilerin kullanabileceği araç setlerinin gelişmesine yardımcı olmaktadır.
Galatasaray Üniversitesi İleti-ş-im Dergisi, "Teknoloji ve Siyasal İletişim: Yeni Eğilimler ve Stratejiler" temalı özel sayısında siyasal iletişim alanındaki güncel araştırmaları bir araya getirerek Türkiye ve dünya genelindeki güncel siyasal iletişim manzarasını daha iyi kavramayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, aşağıda önerilen konu başlıkları öncelikli olmak üzere, siyasal iletişim ve teknoloji çerçevesine dahil olan çalışmalar, özel sayı kapsamında değerlendirilecektir.
Önerilen Konu Başlıkları
● Stratejik Siyasal İletişim Yönetimi
● Sosyal Medya ve Siyasal İletişim
● Bilişimsel Propaganda
● Mezenformasyon ve Sahte Haberler
● Siyasal Kutuplaşma
● Seçim Kampanyaları
● Veri Odaklı Kampanya Geliştirme ve Yönetme
● Kamuoyu Araştırmaları
● Siyasal Pazarlama
● Siyasal Reklamcılık
● Mikro-Hedefleme ve Kişiselleştirme
● Retorik
● Kriz Zamanlarında Siyasal İletişim
● Siyasal Katılım
● Popülizm
● Siyasal Gündem Belirleme
● Siyasal Liderlik
● Seçmen Davranışları
● Demokratikleşme ve Siyasal Katılım
● İkna
● Siyasetin Toplumsal Cinsiyeti
Önemli Bilgiler ve Tarihler
Özel sayı için makale gönderim sistemi 1 Ekim 2025 tarihinde kapatılacaktır.
Özel sayı için makale göndermek isteyen yazarların, makalelerini gönderirken "makalemi özel sayıya göndermek istiyorum" seçeneğini işaretlemeleri gerekmektedir.
Makaleler, İleti-ş-im Dergisi etik ilkeler ve yayın politikası çerçevesinde değerlendirilecektir.
Makalelerin, İleti-ş-im Dergisi yazım kurallarına uygun olarak düzenlenmesi gerekmektedir.
Özel Sayı Editörleri
Doç. Dr. Özlem Danacı Yüce & Doç. Dr. Nazlı Aytuna