Bu çalışmanın amacı reklamda siyah-beyazın kullanımını incelemektir. Siyah-beyaz imgelerin reklamda etkilerini çözümlemek için, göstergebilimsel yöntemden yararlanarak, 2003-2004 yılları arasındaki televizyon, dergi ve açıkhava reklamlarını, renkli ve siyah-beyaz imge kullanımının reklam söyleminde yarattığı farklılık dizgelerini ele aldık. Sonuç olarak, reklamda siyah-beyaz kullanımının modern/eski, rahatlık/rahatsızlık, hüzün/neşe, seçkin/sıradan gibi karşıtlıklar yarattığını, kimi zaman da markaya söylensel değerler yüklediğini bulguladık.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 2 |