Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2005, Sayı: 2, 7 - 17, 01.06.2005

Öz

Yıl 2005, Sayı: 2, 7 - 17, 01.06.2005

Öz

Reklamlarda Siyah-Beyaz Kullanımı

Yıl 2005, Sayı: 2, 7 - 17, 01.06.2005

Öz

Bu çalışmanın amacı reklamda siyah-beyazın kullanımını incelemektir. Siyah-beyaz imgelerin reklamda etkilerini çözümlemek için, göstergebilimsel yöntemden yararlanarak, 2003-2004 yılları arasındaki televizyon, dergi ve açıkhava reklamlarını, renkli ve siyah-beyaz imge kullanımının reklam söyleminde yarattığı farklılık dizgelerini ele aldık. Sonuç olarak, reklamda siyah-beyaz kullanımının modern/eski, rahatlık/rahatsızlık, hüzün/neşe, seçkin/sıradan gibi karşıtlıklar yarattığını, kimi zaman da markaya söylensel değerler yüklediğini bulguladık.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halime Yücel Altınel

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yücel Altınel, H. (2005). Reklamlarda Siyah-Beyaz Kullanımı. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi(2), 7-17.

Creative Commons Lisansı TRDizinlogo_live-e1586763957746.png